søndag 3. februar 2013

Velkommen!

Velkommen til min blogg!

Lite original som jeg er har jeg valgt å gi den navnet "Familie og Slekt," som er den samme tittelen som jeg har på nettstedet mitt http://www.glasoe.org.

Jeg har holdt på med slektsforskning på amatørbasis i litt over halvannet år nå, men føler at jeg har gjort store fremskritt i å dokumentere mine aner. Selv i ung alder var jeg interessert i slekta og veldig nysgjerrig, men det var ikke så mye som var kjent for meg.

I voksen alder ble interessen vekket på nytt, men det ble med tanken fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle gå fram for å finne informasjon. Da jeg fant et bilde av min bestefar på nettet begynte jeg å oppsøke nettsteder relatert til slektsforskning, blant annet http://www.disnorge.no. Der fant jeg nyttige tips for å starte og vips så var jeg igang.

Denne bloggen vil primært ha innlegg hvor jeg beskriver mine fremskritt i slektsforskningen, samt tanker rundt familie og slekt. Jeg håper jo kanskje at etterlysninger til tider kan hjelpe meg til å komme i kontakt med fjern familie, derfor vil enkelte innlegg være på engelsk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar